vineri, octombrie 26

Crime inutile, conjuncturale

Exista un tip de om pe care o intamplare din trecut il face sa nu aiba liniste pana nu plateste insutit frustrarea pe care a trait-o la un moment dat, fara sa incerce macar sa inteleaga daca si aceea nu este consecinta propriei trufii. De multe ori poate chiar inconstient, acesta regurgiteaza propriul venin si il revarsa asupra celor din jur cu o inversunare greu de explicat chiar si pentru el, nefericitul.
Nu, nu am sa ii explic direct faptul ca nu este nicio rusine sa porti o haina second-hand daca faci asta cu o minima demnitate, daca stii sa o tii cat mai curate si daca aceasta curatenie reusesti sa o asortezi si cu paloarea obrazului. Dar, mai mult decat orice, nu este o rusine sa incerci sa dai o sansa unei sperante din sufletul tau fie chiar si cu stigmatul mediocritatii tatuat in frunte, impregnate pana la os.
Nu, nu este nicio rusine sa traiesti simplu, incercand sa faci si pentru altii tot lucruri simple, asa cum nu este nicio rusine sa refuzi pe cineva care nici macar nu este interesat de motivul tau. Timpul imi dovedeste ca am ales corect atunci si ca merita sa indur orice razbunare, oricat ar fi ea de gratuita. Mai mult decat atat, oricat de greu mi-ar fi, chiar sa ii multumesc pentru ca mi-a dat inca o confirmare a faptului ca trebuie sa traim intre oameni care comit crimele cu seninatatea sanitarului venit in sat ca sa lupte cu molima aviara.
Nu, nu este nicio rusine ca sa porti o haina carpita, oricat de prost, atata timp cat ea te apara de intemperiile care te-ar putea ucide la propriu. Platesti cu umilinta ta sansa de a-i face copilului tau cel mai de pret dar: sa stai langa el, oricat de sarac, oricat de umil, oricat…. dar umarul tau sa fie viu, concret, pregatit oricand sa-i fie sprijin in momentele grele. Da, merita! Dar probabil ca tocmai aceasta iti este frustrarea. Stii tu ca eu tocmai mi-am adus acasa copilul purtand o incredibila podoaba? Steluta rosie este o recompensa a celor pe care trebuie sa nu le vad, sa nu le pun la suflet, doar pentru ca el sa isi gaseasca o cale mai demna. O cale pe care sa poata sa o laude mai ales cel care se crede inderptatit sa ridice piatra impotriva hainei ponosite cu care I te infatisezi. Chiar daca ar fi sa se intample mult mai tarziu si tot ar fi o reparatie pentru care merita sa te lupti inca de pe acum.
Eu stiu ca m-ai inteles!

Niciun comentariu:

Unde iți trimit depeșă?

Vreau adresa ta de e-mail:

Delivered by FeedBurner